Ευαγόρας Α. Ησαΐας: “Η Πάφος ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ”

Αν «η Πάφος Αλλάζει», αν άλλαξε, ή αν θα αλλάξει, πρέπει να τροποποιηθεί το τοπικό σχέδιο.

Συμφωνείτε κ Δήμαρχε? Εσείς κ Αντιδήμαρχε?


Ακούσαμε τον Μητροπολίτη, ακούσαμε και το Δημοτικό Συμβούλιο. Δεν θέλω να μπω στο σχολιασμό των επιμέρους θέσεων. Βασικά η όλη επιχειρηματολογία περιγράφεται σε άρθρο του Μητροπολίτη στη σελίδα της Μητρόπολης (http://www.impaphou.org/news_article/42.aspx). Η παρουσία του Μητροπολίτη δεν πρόσθεσε τίποτε αφού στην ουσία ανέγνωσε το ίδιο άρθρο και απάντησε σε κάποιες αστείες ερωτήσεις, έτσι ώστε να δικαιολογηθεί η επιστολή της δημοτικής ομάδας της ΕΔΕΚ.

Η τελευταία ερώτηση που δέχτηκε ο Μητροπολίτης ήταν από τον κ Κουλουντή και αφορούσε τη διαφοροποίηση που υπάρχει από την προηγούμενη διαδικασία ούτως ώστε να πεισθούν οι φορείς των οποίων οι απόψεις ήταν αρνητικές. Πρόλαβε να αναφέρει ο Δήμαρχος ότι δεν είναι δουλειά του Μητροπολίτη αυτή, αλλά ο Μητροπολίτης απαντώντας είπε πως από τη στιγμή που έπεισε το Δημοτικό Συμβούλιο, γιατί να μην πειστούν και οι υπόλοιποι. Το επαναλαμβάνω, διότι η λογική του Μητροπολίτη, είναι ένδειξη του τρόπου με τον οποίο η Εκκλησία αντιμετωπίζει την Πολιτεία. Δείχνει ακριβώς την απόσταση που έχουμε να διανύσουμε μέχρι το πραγματικά κοσμικό κράτος. Ένα γεγονός που εξηγεί την υποδοχή του Μητροπολίτη ψάλλοντας το Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε και στη συνέχεια τον Εθνικό Ύμνο. Ο Μητροπολίτης θεωρεί ότι όπως πείθονται οι πολιτικοί, θα πειστούν και οι τεχνοκράτες. Αυτοί που θα κλιθούν να δώσουν απόψεις στη συνέχεια. Τα αρμόδια τμήματα και υπηρεσίες. Είναι τραγικό, όχι διότι είναι τράγοι, αλλά επειδή οι υπόλοιποι δεν είμαστε ελέφαντες.

Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας είναι ήδη γνωστό. Αν έχει οποιαδήποτε αξία, θα φανεί στην πορεία, αλλά προσωπικά εκτιμώ ότι δεν έχει απολύτως καμία. Άλλωστε το εξήγησε ο ίδιος ο Δήμαρχος στην πρώτη συνεδρία του ΔΣ για το θέμα, στις 21 Μαρτίου. Αυτό που πρόσθεσε στη συνεδρία της 15ης Απριλίου ο Δήμαρχος, είναι τη βεβαιότητα του πως με την παρούσα του σύνθεση, το Συμβούλιο Μελέτης Παρεκκλήσεων θα είναι θετικό. Επίσης πρόσθεσε πως σε περίπτωση αρνητικής γνώμης από το ΣΥΜΕΠΑ, υπάρχει τελικά η δυνατότητα να δοθεί η παρέκκλιση από το Υπουργικό Συμβούλιο, μετά από δύο αναπομπές (βλέπε Mall εισόδου Λευκωσίας, είπε). Σε κάθε περίπτωση και ανεξαρτήτως των απόψεων οποιουδήποτε, το ΥΣ έχει τη δυνατότητα να δεχτεί τελικά το αίτημα της Μητρόπολης.

Αντιλαμβάνονται οι πάντες ότι βρισκόμαστε απλώς στην αρχή της διαδικασίας, η οποία θα τηρηθεί εκ των πραγμάτων, αλλά θα είναι καλυμμένη από την αρχή μέχρι το τέλος με Παπαδόσκονη. Θα τηρηθούν τα ελάχιστα προσχήματα, διότι η βάση του αιτήματος βρίσκεται στην επίσημα εκφρασμένη αιτιολογία του Μητροπολίτη. Η οποία πείθει μόνο κάποιους υποταχτικούς, συντηρητικούς, ευσεβείς Χριστιανούς της Πάφου, στους οποίους άλλωστε απευθύνεται ο Μητροπολίτης. Εμείς οι μη ευσεβείς απλά δεν υπάρχουμε, ας είμαστε Χριστιανοί, ας δηλώνουμε ότι θέλουμε, φτάνει ο οβολός μας για να ταφούμε, για να βαφτιστούμε, για να παντρευτούμε, για να .., για να.., για να…, να είναι ευσεβής. Ο ευσεβής οβολός, ο ασεβής Χριστιανός.

Για εμένα προσωπικά το θέμα δεν εξαντλείται απλώς στο δημόσιο κήπο της Πάφου. Το θέμα δεν είναι ούτε τα δεντράκια, ούτε τα πουλλάκια, όπως δεν είναι οι επισκέπτες. Ο κήπος έχει αυτό το χάλι όσο αφορά τη σύνθεση της βλάστησης και συνεπώς τις χρήσεις διότι η Μητρόπολη αυτό επεδίωξε να κάνει. Δεν τεκμηριώνεται η ανάγκη για καθεδρικό ναό. Αυτή είναι η ρίζα του κακού αλλά και του προβλήματος. Για κάποιο λόγο που μάλλον έχει σχέση με την υστεροφημία του, ο κάθε Επίσκοπος θέλει το δικό του καθεδρικό. Να γραφτεί το όνομα του, να έχει έργο. Αυτό επιχείρησε να κάνει ο Χρυσόστομος Β, αυτό επιδιώκει να κάνει ο Γεώργιος. Προτείνω στο Γεώργιο να περιμένει λίγα ακόμα χρόνια να γίνει Αρχιεπίσκοπος και τότε να χτίσει ναό στο χωριό του. Την Αθηαίνου. Όπως έκανε και ο Χρυσόστομος στην Τάλα. Ας ακολουθήσει το παράδειγμα του προκατόχου του και ας αφήσει αυτή την ιστορική Μητρόπολη, της Πάφου, ταπεινή. Με τον Άγιο Θεόδωρο. Εναλλακτικά, ας πάει στη βιομηχανική περιοχή και ας κάνει όσα Μέγαρα, Καθεδρικούς, Συνοδικά, βοηθητικά κτήρια κοκ, επιθυμεί. Και μεγάλο κήπο για να τελούνται τελετές και μεγάλη αίθουσα. Αλλά για να μείνει στο κέντρο της Πάφου, πρέπει να συμβιβαστεί με την Ταπεινότητα του Αγίου Θεοδώρου. Αυτή η πόλη τεκμηρίωσε και την ανάγκη για Δημοτικό Μέγαρο. Ελπίζω να μην έχει τέτοια φιλοδοξία ο Φαίδων, αλλά μια ανησυχία την απέκτησα για να είμαι ειλικρινής.

Είναι απόλυτα ρατσιστικό να επικαλούμαστε την επαγγελματική ιδιότητα, την καταγωγή, τις προσωπικές συνήθειες οποιουδήποτε ανθρώπου, και φασιστικό να καταβάλλουμε όλο το χώρο. Κακώς δε διαμαρτυρηθήκαμε που δεν κρατήθηκε χώρος για την άλλη άποψη. Ακόμα μια ένδειξη του Ήθους και της νοοτροπίας των ευσεβών χριστιανών. Αλλά στο τέλος της ημέρας, ποιος να μην καθότανε. Ήταν η συντριπτική πλειοψηφία, σεβάσμιοι μεγάλης ηλικίας. Προσωπικά θα παραχωρούσα έτσι κι αλλιώς την καρέκλα, όπως πιστεύω θα έκαναν όλοι οι υπερασπιστές του δημόσιου κήπου. Αν με ρωτάτε, έπρεπε οι καρέκλες να αφαιρεθούν. Είναι βάρβαρο να θεωρούμε την όποια γυναίκα δούμε μπροστά μας εκδιδόμενη. Είναι επίσης προκλητικότατο να χρησιμοποιείται ένα κοινωνικό πρόβλημα όπως η χρήση ναρκωτικών ως επιχείρημα αλλά και ως κίνητρο για την οικοδόμηση ενός ακόμα χώρου θρησκευτικής λατρείας. Είναι όμως δυστυχώς ακόμα πιο τραγικό να ζητάμε ως αντιστάθμισμα τη δημιουργία χώρων απεξάρτησης. Λίγο πολύ μας προτείνετε να ανεγείρετε καθεδρικό ναό με το ψυχιατρείο του. Είμαι κάτοικος της περιοχής, χρησιμοποιώ και εκτιμώ το δημόσιο κήπο της Πάφου όλα αυτά τα χρόνια και προκαλώ οποιονδήποτε να μου υποδείξει αλλά και να μου αποδείξει τόσο την πορνεία, όσο και τη χρήση ναρκωτικών στον κήπο. Λέγονται πράγματα αστεία, που απλώς προσβάλλουν αυτούς που τα λένε. Εκστομίζοντας τέτοιες απόψεις δείχνουν πόσο λερωμένο και βρώμικο κακό μυαλό διαθέτουν κάποιοι. Φανερώνει συντηρητισμό και έλλειψη νοημοσύνης. Η πρόκληση είναι ανοιχτή, είστε ψεύτες!

Διότι είναι απλώς θέμα κοινής λογικής. Υπάρχει καθεδρικός ναός, εξυπηρετούνται πλήρως οι ανάγκες της Μητρόπολης και εν πάση περιπτώσει θα έπρεπε να μας απασχολεί μια πρόταση πιο δημιουργική. Ειδικά μετά το Πάφος 17, ειδικά μετά τα έργα. Εκεί που σταματά όμως η λογική, ξεκινά η θρησκεία. Και ενώ δεν είμαι ελέφαντας, θέλουν το ελεφαντόδοντο μου!

Με βάση λοιπόν την κοινή λογική, προχωρώ σε έναν συλλογισμό πιο κάτω, που αφορά το χειρισμό της κατάστασης από εδώ και πέρα. Εστιάζοντας στο θέμα της ανέγερσης καθεδρικού ναού στον δημόσιο κήπο της Πάφου. Η πρώτη εισήγηση έχει να κάνει με τη διαδικασία. Ανατροπή των σχεδίων και σχεδιασμών. Ρωτώ απλά αν επιβάλλεται ή όχι η τροποποίηση του τοπικού σχεδίου. Γιατί δηλαδή να γίνει παρέκκλιση επί του Τοπικού Σχεδίου και να μην γίνει πρώτα η τροποποίηση του. Άλλωστε συνάδουν και άλλοι λόγοι για την τροποποίηση του τοπικού σχεδίου Πάφου. Αν η Πάφος Αλλάζει, πρέπει να τροποποιηθεί και το τοπικό σχέδιο. Συμφωνείτε?

Ελάτε, όπως και οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες, τουρκοκυπριακά, εκκλησιαστικές περιουσίες και με βάση τα νέα δεδομένα, να αποφασίσουμε. Η διαδικασία υπάρχει, η ανάγκη επίσης υπάρχει και επιλύονται ένα σωρό ζητήματα. Δεν χτίζονται καθεδρικοί ναοί βιάζοντας δημοκρατικούς θεσμούς και απαξιώνοντας θεσμικά όργανα του κράτους, ούτε χειραγωγώντας ολόκληρη Κυβέρνηση και Υπουργικό Συμβούλιο. Αυτό όμως είναι το αποτέλεσμα του να αποφασίζουν άλλοι για εμάς. Της αποχής! Σηκωστείτε λοιπόν να πάτε να ψηφίσετε αύριο μεθαύριο, διότι τα κοράκια, οι φασίστες και οι ευσεβείς όλων των θρησκειών στην Ευρώπη, θα πάνε. Επίσης, όσοι λαϊκίζατε μέχρι τώρα ή εξακολουθείτε να το κάνετε, αποφασίστε επιτέλους σε ποια πλευρά είστε. Αν είστε στην πλευρά της λογικής, τότε σοβαρευτείτε, αλλάξετε τροπάρι, αλλά πάνω απ’ όλα λεκτικό και συμπεριφορά. Πλέον, τα πράγματα είναι επικίνδυνα. Έχει χαθεί το μέτρο!

Πέραν όμως από την τροποποίηση του τοπικού σχεδίου έτσι ώστε να ενταχθεί ο καθεδρικός ναός, που επαναλαμβάνω δεν υπάρχει ανάγκη κατασκευής του, η αλλοίωση που θα επιφέρει επί των αρχών του τοπικού σχεδίου η κατασκευή καθεδρικού ναού στο δημόσιο κήπο της Πάφου, θεωρώ ότι επιβάλλει την εκπόνηση Στρατηγικής Μελέτης Εκτίμησης των Επιπτώσεων στο Περιβάλλον – ΣΜΕΕΠ (περιβάλλον δεν είναι τα δεντράκια και τα πουλάκια μόνον, αυτά είναι το ένα από τα αρκετά κεφάλαια). Ένα τέτοιο έργο κατά παράβαση του τοπικού σχεδίου, ας περάσει από αυτή τη διαδικασία. Ποιος το αποφασίζει και πώς δεν είναι δύσκολο να το βρούμε.

Τέλος, προσωπικά δημόσια συγχαίρω για τη στάση και το ήθος τους, τους Σιμιλλίδη, Λετυμπιώτη, Βορκά. Όλοι οι άλλοι είναι απογοητευτικοί και ιδιαίτερα ο αδερφικός μου φίλος, ο Φίλιππος. Απογοητεύτηκα και από τον Βάσο Δημητρίου, αλλά δεν με εξέπληξε.

Ευαγόρας Α. Ησαΐας,
17 Απριλίου 2019